Βρισκόμαστε στο Άργος, στο παλάτι των Ατρειδών. Η Ηλέκτρα, κόρη του Αγαμέμνονα και της Κλυταιμνήστρας, θρηνεί για το θάνατο του πατέρα της από το χέρι της μητέρας της και του Αιγίσθου. Στην προσμονή του Ορέστη, του αδερφού της, η ελπίδα για εκδίκηση και αποκατάσταση του δικαίου με το φόνο των υπαίτιων αναζωπυρώνεται χωρίς όμως να κατευνάζεται ο θρήνος της. Ο Ορέστης αναμένεται να έρθει από τη Φωκίδα, όπου μεγάλωσε, για να εκδικηθεί το χαμό του κύρη τους. Οι δυο αδερφές του, Ηλέκτρα και Χρυσόθεμις, εύχονται να επιστρέψει, όμως η στάση της δεύτερης είναι πιο συνετή, αφού έχει αποδεχτεί την κατάσταση. Ο ρόλος της εξισορροπεί τις έντονες εξάρσεις της Ηλέκτρας και δίνει τις δυο πλευρές του ίδιου νομίσματος. Ο Ορέστης επιστρέφει μ’ ένα τέχνασμα που το βοηθάει να μπει στο παλάτι χωρίς να τον καταλάβουν, αφού θα το θεωρήσουν νεκρό. Στο άκουσμα του θανάτου του αδερφού της, η Ηλέκτρα ξεσπάει σ’ έναν σπαρακτικό θρήνο, ο Ορέστης αποκαλύπτει την ταυτότητά του κι έτσι οδηγούμαστε στον πολυπόθητο φόνο της Κλυταιμνήστρας.
Έργο της περιόδου του Πελοποννησιακού πολέμου, που αναδεικνύει την παθολογία του και κάνει τους ήρωες έρμαια, που βυθίζονται μετατρέποντας το θρήνο σε όργανο εκδίκησης που αντί να κατευνάζεται επιτείνεται.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ
«Ο Λάμπρος» – Κριτική | Athinorama
Η Μαυρίδου, στην πολυμεσική...
Ο Λάμπρος – Κριτική | boemradio
Ποιο είναι το μοτίβο της...