Η Έλενα Μαυρίδου, σκηνοθέτης – ηθοποιός και καθηγήτρια υποκριτικής, διοργανώνει τρίμηνο σεμινάριο με θέμα «Υποκριτική με μάσκα στην αρχαία τραγωδία», και συγκεκριμένα πάνω σε έργα του Ευριπίδη.
Μέσα από την πολυετή μελέτη της πάνω στα κείμενα του αρχαίου Έλληνα ποιητή και χρόνια εμπειρίας στη διδασκαλία, την υποκριτική και τη σκηνοθεσία της θεατρικής μάσκας, οι συμμετέχοντες θα ρθούνε σε επαφή με τον ποιητικό λόγο και την δημιουργία ενός χαρακτήρα.
Πώς εξετάζουμε τους πολύπλοκους χαρακτήρες αυτών των έργων; Ποιος είναι ο ρυθμός ενός μονολόγου και μιας στιχομυθίας; Πώς εξασκούμε εμείς το σώμα μας και τη φωνή μας για να τους ζωντανέψουμε;
Στο σεμινάριο η Έλενα Μαυρίδου θα καθοδηγήσει τους συμμετέχοντες μέσα από συγκεκριμένη μεθοδολογία και τεχνικές της μάσκας συνδυασμένες με
• Τεχνικές Ζακ Λεκόκ
• Αμερικάνικο σύστημα
• Γλώσσα του σώματος-ανθρωποπαρατήρηση
• Τεχνικές της Commedia del’arte
• Τεχνική του αυτοσχεδιασμού
• Κειμενικός και σωματικός ρυθμός ώστε να εξασκηθούν πάνω σε αυτές και να οδηγηθούν στην πλήρη
μεταμόρφωση για να ενσαρκώσουν έναν ρόλο από αρχαία τραγωδία.
Η Έλενα Μαυρίδου και οι συμμετέχοντες γίνονται συνδημιουργοί στη διαδικασία αυτή. Ο ηθοποιός φέρει τη σκέψη, το σώμα του, τη φαντασία του, τα εκφραστικά του εργαλεία και ανακαλύπτει τον χαρακτήρα σταδιακά. Θα εξασκηθεί πάνω στην μεθοδολογία με στόχο να ενώσει την τεχνική με την
οργανικότητα της στιγμής και το πηγαίο. Κάπου εκεί γεννιέται ο χαρακτήρας.
4/11, 11/11, 25/11, 2/12, 9/12, 16/12, 13/1, 20/1, 27/1, 3/2, 10/2, 17/2
11:00 – 15:00
300€ +ΦΠΑ


Γεννήθηκε στη Δράμα. Απόφοιτη του Κ.Θ.Β.Ε. Υπήρξε φοιτήτρια του ΑΠΘ στο τμήμα Θεατρολογίας. Είναι ιδρυτικό μέλος του ¨Χώρος¨ (Εταιρεία θεάτρου).
Έχει συνεργαστεί με το Εθνικό θέατρο, το Κ.Θ.Β.Ε, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών κ.α.
Έχει συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις:
Βάτραχοι, Αντιγόνη, Golfο 2.3 beta, Golfo director΄s cut, Απόκοπος, Λιωμένο Βούτυρο , Recycle , Erofili synopsis, To Τέλος, Greek freak , Δόν Κιχώτης, Βόυτσεκ κ.α.
Έχει συνεργαστεί με τους σκηνοθέτες: Σίμο Κακάλα, Μιχαήλ Μαρμαρινό, Κατερίνα Ευαγγελάτου, Dominik Moll , Mustafa Avkiran, Σωτήρη Χατζάκη, Βίκτωρα Αρδίτη, κ.α
Με παραστάσεις έχει συμμετάσχει σε φεστιβάλ:
Sibiu Festival (Romania), Tampere International Theatre Festival-(Finland), Dialog festival- Wroslaw (Poland), International Street Artist Festival-Szczecin- (Pοland), Heidelbergerstuckemarkt-Heidelberg (Germany), Blagoevgrad Festival- (Bulgaria), Ελληνικό Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου κ.α
Στον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ συμμετείχε σε μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες: Μονή σειρά μαργαριτάρια- Βασίλη Κεχαγιά -Ν-orasis ΕΤ-1 (2005), ΄Ultimate Substance’ London at Lisson Gallery as part of the group show, The Magic of the State directed by Kirschner and David Panos (2012), Μedea Melea- Χρήστος Καράμπελας (festival corner-festival de cannes 2014), Όχθες- Πάνος Καρκανεβάτος ( 2015), Black box- Ανθή Τσιρούκη (festival corner-festival de cannes 2018), Ράγες- Ελίνα Φέσσα (2017)
EDEN- Dominik Moll- Lupa Film & Atlantique & Port au Prince- Arte (2019),
Identity Πάνος Παππάς και Δέσποινα Χαραλάμπους (2019) κ.α
Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας «Μελίνα Μερκούρη» 2008, Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας «Κάρολος Κουν» 2008. Βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την ελληνική ταινία μικρού μήκους «Ράγες» της Ελίνας Φέσσα-Νύχτες Πρεμιέρας 2017.
Το 2018 ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής βραβείων του Φεστιβάλ ταινιών μικρού μήκους Δράμας.
Έχει εργαστεί πάνω στην διασκευή θεατρικών έργων και τη δημιουργία εκ νέου έργων για τη σκηνή, στις παραστάσεις: Λιωμένο Βούτυρο του Σάκη Σερέφα (δραματουργική διασκευή της ίδιας πάνω στο θεατρικό έργο ,στο υλικό έρευνας του συγγραφέα που αφορούσε την αληθινή ιστορία, τη νουβέλα, το κινηματογραφικό σενάριο που προϋπήρχαν) , Recycle –Εθνικό θέατρο , Το Τέλος-Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (δημιουργία έργων μέσα από τη διαδικασία συγγραφής έργου και από τεχνικές του devised theatre), Ανεμοδαρμένα ύψη- Θέατρο Χώρος ( μεταφορά λογοτεχνικού έργου για τη σκηνή- επιχορηγούμενη από το υπουργείο Πολιτισμού), Ερωφίλη – Χορτάτσης- Φεστιβάλ Αθηνών κ.α
Σκηνοθέτησε το Περιμένοντας το Γκοντό του Σ.Μπέκετ (2018), την Πτέρυγα (2020), την Κοκκινοσκουφίτσα και τα άγρια φύλλα (2020) και τον Λάμπρο του Δ. Σολωμού (2021).
Διδάσκει υποκριτική και αυτοσχεδιασμό στην Ανώτερη Δραματική Σχολή του Δήμου Αγίας Βαρβάρας «Ιάκωβος Καμπανέλλης» και στην Ανώτερη Ιδιωτική Σχολή Δραματικής Τέχνης «Τεχνών Εκατό» του Λάκη Λαζόπουλου.